onsdag 7. februar 2007

Snø!?

Usj. Ironisk nok hadde Jaran rett. Snøen kom. Den kom vannrett. Mandag kveld, alt er fint. Tirsdag morgen, 20 cm snø på bakken og helt tett med snø i lufta. Usj.

Det er en uke siden forrige post nå, og grunnen er at jeg har vært litt busy og i grunn har jeg ikke hatt så mye å skrive om. I helgen var jeg på hyttetur på Skei-kampen (ligger typ 30-45 minutter nord for Lillehammer på en nokså gudsforlatt plass med navn Gausdal.) Der var jeg med min kjære og et vennepar av oss som heter Vegard og Marte. Marte sin hytte, veldig koselig var det! Jeg forventet meg utedo, ikke noe strøm, vann fra en brønn osv osv. Men så feil kan man ta. Der var det både dusj med varmt vann, varmekabler i gulvet og en deilig peis:)

Lørdagen tilbrakte vi i bakken. Jeg stod på snowboard, noe jeg ikke hadde gjort på fem år eller noe sånt. Det var... interessant:) Det gjorde rett og slett jævlig vondt i beina, men til slutt klarte jeg nogenlunde å svinge til høyre også:) Gidder ikke forklare hva jeg mener med det, men de som står på snowboard skjønner sikkert hva jeg mener. I alle fall, rett før vi var ferdige var det jo selvsagt gøyest, så jeg håper og tror jeg skal få til en snowboard tur igjen i nærmeste fremtid. Det skal i alle fall ikke bli fem år til neste gang.

Jeg ble i Oslo fra søndag til mandag og vips var helgen over. Nå er jeg back i Grimstad, og tilbake til utgangspunktet for denne posten, det snør. Det er noe dritt. På fjellet var det fint å ha snø. Uten snø på fjellet er det vanskelig å stå på snowboard. Eller, vanskeligere. Men i byen, her trenger vi ikke snø. Snø er oppskrytt, og jeg vil ha vår. Vår og sommer. Og festivaler.

*Sukk*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så lenge det kommer litt snø og den ligger stille, og når man har måkt én gang så kommer det ikke mer; da er det ok med snø.

Men sånn snøstorm som vi hadde i går, det hører bare hjemme nord for polarsirkelen.

Men litt snø er artig; så kan jeg ut og spinne litt i træktåren;)

Aleksander Stensby sa...

oh yeah! selv om jeg synes det er litt skummelt å sitte på da... :)

Jørgen sa...

Her, Bangkok, er det irriterende varmt. Bedre ble det ikke av at jeg maatte i 'bukse-laane-luken' i tempel/palass-kvartal-ish-greien idag, da shorts er forbannet vulgaert og vil automatisk nekte deg inngang. De tredve pluss gradene taerer saa desto mye mer paa deg om du maa ha paa deg en klam laant og paatvunget bukse i tillegg.
Pity the fool!

Anonym sa...

Over 1 uke siden forrige post. Spådommen min trer i kraft? :D

Aleksander Stensby sa...

bare vent, det kommer en ny en nå straks!

og tema:
"ubrukelige kjærringer på byen som ikke klarer å argumentere med seg selv engang!"