fredag 23. februar 2007

Norske kuer promper mindre!


Altså.
Jeg er frustrert.
Det snør ute. Og ikke bare litt. Folk diskuterer på nett, og folk sier "sørlendingene klager så fort det faller litt snø". LITT snø? HALLO! har noen sett bilder av hva som skjer her nede?
Global warming is a good thing! You get less snow!

Global warming, pff!

Meneh, denne posten skulle ikke handle om snøen. Jeg skal brygge litt videre på snøen, før jeg føyer meg i rekken av blogposter som yttrer frustrasjon om denne forbaskede snøen. (Jaran, Ingelin)

Back to subject!
Norske kuer promper mindre!
Altså.

Dette er, som du kanskje har forstått, atter en post om de norske mediemogulenes valg a "viktige" saker. Selvsagt er det Dagbladet som atter en gang går igjen med seieren for ukens latterligste nyhetssak.
Norske kuer promper mindre!

Ku-promp er den store klimasynderen i det norske landbruket. Vel 100 000 tonn metangass fra husdyrenes fordøyelsessystem utgjør brorbarten av landbrukets andel på 8-9 prosent av de totale klimagassutslippene i Norge.


Det blir for dumt. OK, la oss fokusere på global warming. La oss fokusere på at være på sørlandet er helt SYKT! at en busstur fra Kristiansand til Grimstad tok 15 timer for de stakkars menneskene som var så dumme at de gikk ut i stormen. Ok. Men skal vi nå skylde på Dagros? Er det den stakkars kua sin skyld at været på sørlandet går i spinn? At polene smelter og at Stavanger om 10-15 år blir nordens Venezia?



Njaaa, skeptisk. Men så var jo poenget i artikkelen at de norske kuene faktisk slipper ut færre gasser, altså, de promper mindre. Det er mulig at ordet "promp" er det som tar fra meg all form for tiltro. Det er mulig at "promp", i det som en gang var en respektabel avis (njaa, skeptisk), gjør at jeg mister all tro på at nyhetene de publiserer har noe form for kunnskapsøkende innhold. For leserens del. Hvorvidt norske kuer promper mye eller lite, MY GOD. Bruk ressursene til avisen, send journalisten ut for å gjøre litt granskende journalistikk og kom tilbake med en artikkel om de virkelige problemene rundt klimaendringene, om millionselskapene som ikke bryr seg om klimakvoter, om land som nekter å følge normer og regler, eller land som i mange år har nektet å skrive under kyoto-avtalen fordi den er "for dyr".

Dagros?? Get a grip!

4 kommentarer:

Andrew sa...

Jeg har begynt å tro at du hemmelig hater amerikanerne og tror at vi er drittdumme. Kanskje de norkse kuepromperne dufter som roser siden "alt er faktisk bedre" i Norge?

Her er bevis er Norge vet best... faktisk:

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070210/NYHETER/102100149/1085/AT

Pff. >:(

Litt fornærmet
andrew

Lawrence sa...

WTS [Cure for Ignorance]. PST! Limited supplies! Get them before you get sued!

Aleksander Stensby sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Aleksander Stensby sa...

Tok bort forrige comment og endret posten min litt også:) visste ikke at de små bikommentarene ville bli så hardt tatt imot, og det beklager jeg ovenfor mine amerikanske venner.