fredag 23. februar 2007

Multicom revisited

Til min store overraskelse har vilt fremmede mennesker ramlet over min lille blogg:) Dette er jo selvsagt positivt. Pål har altså funnet blogget min og skrevet en kommentar angående problemer med sin laptop som også kommer fra Multicom. Jeg var kanskje litt treg til å svare, men tenkte svare kunne komme her så alle andre også får se:)

Hei
Ser at du også hadde problemer med strøminntaktet på din lap! Mitt spørsmål er: Har du hatt det flere ganger?? Hva ble resultatet?? Har du hørt om flere med samme problem på lap fra Multicom??


Multicom er en historie for seg selv og jeg sier dette en gang for alle, til alle dere som leser:
ALDRI, ALDRI kjøp noe fra Multicom! ALDRI!
De "fikset" laptoppen min i sommer, rett før garantien på to år gikk ut. Men strømforsyningsproblemet oppstod etter dette, de svarte at jeg kunne sende den inn og få en ny hvis det ikke var "slitasjeskade", da måtte jeg betale for en ny selv. Dermed gadd jeg faktisk ikke gjøre noe mer med akkurat den saken. Men maskinen har vært inne tre ganger på service hos de i løpet av de to årene, men uheldigvis litt forskjellige problemer. Et problem som ER utbredt på disse (ECS) maskinene er at backlighten i skjermen skrur seg av. Vet om flere med samme pc som har hatt dette problemet. Angående strømforsyningen var problemet at det oppstår brudd i koblingspunktet mellom selve adapteren og ledningen som går videre inn i pcen. Dette er jeg HELLER ikke alene om, da en arbeidskollega hadde samme problemet med sin strømforsyning. Uansett, jeg skal aldri ha noe mer med multicom å gjøre.


Jeg har en lap derfra som jeg nå har sendt inn for 3. gang. De påstår at det er bruken som gjør at den går i stykker! Min pc står stille..blir ikke flyttet på! Har en HP som jeg flytter hver dag, setter inn strømmen 2-3 ganger pr dag, uten slark..så er dypt skuffet!

Angående slark har lydporten på min elitegrop maskin blitt ødelagt tre ganger! Dette mener også multicom er "slitasje", men det får f** være grenser. Jeg kjøpte meg en ny laptop i sommer fra PS Data, og etter det orket jeg faktisk ikke bruke mer energi på å forfølge multicom-problemene. Jeg nøyde meg med at de fikset daværende problemer før garantien gikk ut. Strengt tatt kan du nok stå på kravene dine, ettersom det lovmessig har blitt slått fast at levetid på en mobiltelefon er 5 år så gjelder dette I ALLE FALL også for en datamaskin også.


Prøver å få reklamert på feilen, men de nekter! Har derfor tatt kontakt med Forbbrukerrådet..men er meget interessert i din erfaring med lap’n din! Min lap er by the way litt over 2 år nå! Altså..3 ganger innsendt pga samme feilen…på den tiden!


Har du nevnt det for Multicom at du har tatt kontakt med forbrukerrådet? Det pleier nemlig sette fart på sakene. Selv har jeg så og så kjeftet de huden full før de gjør noe med saker og ting, men når jeg blir sint så er det få som tør si noe annet. 3 ganger samme feil = KREV å få en ny maskin. Det står i forbrukerkjøpsloven og er ikke noe de kan si noe på, eneste må i så fall være de "litt over" 2 årene, men da vill jeg rett og slett tatt saken videre med Forbrukerrådet. Denne saken vinner du, ikke noe å lure på engang! Post gjerne her når du får resultatet, evt. send meg en mail om du har ytterligere spørsmål. Til slutt kan jeg nevne at Whitebox, som nå er nedlagt er samme "visa" som Multicom. En kamerat hadde ufattelig mye trøbbel med disse, og etter å ha tatt saken til forbrukerrådet ga de seg og han fikk en ny laptop.

Håper det årner seg Pål!
mvh.
Aleksander
(aleksander dottt stensby æættt gmail dott kåm)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes jo det at å bestille PC fra en gjeng smågutter som driver fra en liten hytte langt inne i villeste skauen (også kalt Åmli) burde tenne røde varsellamper over hele rekka ;)

Aleksander Stensby sa...

:) jupp! men ung og dum og "mange" andre studenter som hadde samme laptoppen...:/