mandag 3. september 2007

Litt bilder og dagens oppsummering

Får vel dele litt bilder med dere også da:) I dag har dagen gått med til frokost på Subway, litt nerding foran dataen på hotellrommet, samt to besøk til mulige steder å bo. Det første lå i rimelig avstand fra campus, (typ 15-20 minutter å gå). Huset var ikke akkurat strålende vakkert, men det duger, og det bor en student på 19 der, ei jente på 25-ish og han som eier det som er i begynnelsen av 30-åra. Virket greit nok i alle fall. Var søstra til han som bor der som viste meg rundt, og etterpå var hun så snill at hun kjørte meg hjem til hotellet, med en liten innlagt detour der hun viste meg severdighetene i byen. Meget hyggelig. Det andre stedet jeg besøkte lå laaaangt vekk fra campus, og det var ei to damer som bodde der. Det var moren til hun som eide huset som møtte meg og hun var ei hyggelig gammel indisk dame. Hun tilbød seg også å kjøre meg til hotellet og insisterte på å vise meg rundt på campus ettersom hun selv jobbet der litt innimellom. Jeg holdt meg godt fast i bilsetet, for hun var en råner av dimensjoner. Tydelig ikke helt trykk på gass og brems i sin lille automat-gir-bil. Anyways, fikk litt dårlig samvittighet ettersom jeg i utgangspunktet var skeptisk med tanke på at det lå så langt vekk.

Trygt tilbake på hotellrommet har jeg nå bestillt pizza (ettersom jeg ikke fikk meg noe pizza i går fordi det var for sent på kvelden). I morgen sjekker jeg ut av hotellet klokka 11, og deretter blir jeg plukket opp av Anne som jeg møtte på flyet. Skal spise middag hos de, og hun har sagt at jeg skal få bo hos de noen dager så jeg får funnet et sted litt nærmere skolen. Meget hyggelig.

Nok shit-chat, her kommer noen bilder fra turen hit, og suiten jeg bor i:


Her nyter jeg en kald pils på Gardermoen klokka 9-ish før avreise:) Følte jeg måtte sette standarden for turen!

Heathrow

En eller annen plass mellom London og Montreal ;)


Suiten min:)


Nå kom pizzaen:) Later peeps!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor har du gjemt din stash av filipinluder?

E dom i åkt ut i jungeln för at klatra i trärna?

Anonym sa...

Hils Canada-mammaen din fra meg!

Aleksander Stensby sa...

hehe:) Ja, jeg skal hilse! Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal gjøre fra klokka 11 (hotel check-out) til klokka 16 når hun kommer og plukker meg opp...

Ser for meg at jeg kommer til å vandre rundt i Ottawa som den værste turisten med to kofferter, ryggsekk og fotokamera :p
Håper hotellet er greie og lar meg sette koffertene et eller annet sted til jeg skal dra...

Ytterst få filipinluder her, har ikke sett så mange i alle fall. Men en hel del kinesere, og veldig mange indere. Iz nice. Men en smule irriterende når folk snakker fransk på gata, for da kan jeg jo ikke overhøre hva de sier!

Eivind sa...

Så du har kommet deg trygt frem til canaday, ey? Finnes wow i canada? I tilfelle så har jeg startet en ny fyr Noog som jeg bruker til å utforske nye spennende deler av verden med unni og siri. Igår ble jeg level 17 og kunne gjøre meg om til en sjøløve eller noe sånn..

Aleksander Stensby sa...

hehe, jasså du :) ja, du er vel en druid eller lignende da ja:p koz.
canada er fint. det er ufattelig bra vær her i alle fall, men lurer på hvor lenge det varer da...

vi får nå se:) kos og klem! hyggelig at dere titter innom bloggen!