torsdag 6. september 2007

Broadway baby, Broadway!



Så fikk jeg meg helt plutselig et sted å bo! Jeg hadde i grunn gitt opp å finne et sted nærme campus, men så feil kan man ta:) Nok et glimt av Aleksander-goes-to-Canada-flaks :) Den kontoen bør vel snart være tom, men men...

Sendte en mail på en annonse tidligere i helga, fikk svar at den desverre var leid ut, men at de faktisk hadde et vennepar som bodde nærme Campus, og sønnen deres skulle visstnok flytte ut. Så, de sendte visstnok en mail til dette venneparet og vips så tok de kontakt med meg:) Skal spare meg for overdådige adjektiver denne gangen, men de virker meget hyggelige og best av alt: de er mye ute og reiser og driver med alt mulig som tenkes kan av fritidsaktiviteter. Med andre ord: "no babysitters" :) Det liker vi. Pent hus i "sosse-strøket" her i Ottawa:) Kan det bli bedre?



Besøkte de i går, tittet rundt i huset og sa "Hey hoe, let's go!". $450 per måned ~2500 norske. Ikke galt vil jeg nå si. Så i dag var jeg innom og satte fra meg koffertene før jeg tok en rolig gåtur bort til skolen (hvor jeg er nuh). Det tar meg cirka 15 minutter å gå til sentrum av campus (20 bort til der jeg holder hus). Perfekt. Skal legge ut bilder når jeg har fått på plass tingene mine "hjemme" osv osv. Peace out!


View Larger Map

Green marks the spot:) Det er der jeg bor. Den røde er sånn cirka bygningen på campus som jeg "bor" i. Hele det grå området er campus. Ganske stort:)

Ah, jo, hvisomatte noen tilfeldigvis kommer hit for å besøke meg eller har lyst til å sende meg Brunost eller noe i den duren så er da gateadressen 28 Broadway Ave., Ottawa, ONK1S Ontario. (Tror jeg, litt usikker på postnummeret).

3 kommentarer:

Anders sa...

Hvordan er sproget der borte? Ser Craig St også står som Rue Craig, engelsk/fransk?

Jørgen sa...

hurra for bopæl!

Aleksander Stensby sa...

Alle skilt er både på fransk og på engelsk.

Og hendig nok for dem så skriver fanskmenn alltid "Vei Navn", og engelskmenn "Navn Vei".

Typ "Rue Craig St." står det gjerne på skiltet da. Samme med min gate som da heter "Avenue Broadway Ave."

Men ja, de snakker engelsk i Ontario hovedsaklig. Quebec er den "franske" delstaten, og den ligger rett på andre siden av elva. Der har de regler som sier at dersom det er engelsk på skiltet så MÅ den være 30% mindre enn det franske:) Weirdoes...

Bopæl er flott! Men senga knirker litt, det er en smule irriterende. But I WILL SURVIVE!