mandag 21. juli 2008

Oslo Live, Skral og Slottsfjell!

Da var festivalsommeren antageligvis over for denne gang (hvis jeg ikke klarer å få meg meg litt Øya også da:p)

Det har vært nydelig! Etter en fantastisk Hovefestival bar det videre til Oslo for å få med seg Datarock på Oslo Live. Grunnet elendig vær valgte vi å bare se datarock og heller drikke tequila og spille gitar hos Jørgen :p Like greit, men datarock var fint å få med seg.

Så var det Skral sin tur, og for en festival det ble. Været var nokså snillt, litt regn her og der, men flotte konserter og mye alkohol, samt godt selskap! Jeg var så heldig at jeg fikk pressepass og skulle ta bilder på festivalen. Fikk tatt en drøss med bra bilder og hadde gledet meg LENGE til å endelig få tatt bilder av Big Bang. Øystein kjente meg igjen og var en sjarmør foran kamera! Men så skjedde det som ikke skulle skje... Pressekontoret hadde besøk av kjeltringer natt til søndag og min laptop med alle bildene jeg hadde tatt på festivalen var blant byttet til jævlene. (excuse my language). Forbanna bittert, men det er sånt som skjer desverre:( Jeg har fortsatt bildene fra lørdagen på kameraet som jeg var så smart og tok meg hjem i de sene nattetimer, men har ikke fått de inn på pcen ennå ettersom kabler og kortleser ble stjålet sammen med laptopen. Fikk i alle fall sett og hørt mye bra konserter, nakenbadet og drukket masse øl. Spilt gitar. sunget høyt. Sovet lite. Hva hørte vi? Kent, Art Brut, Sharon Jones, Donavon Frankenreiter, Big Bang, Presidents of the USA, Turboneger, Superfamily og Madrugada. Vakkert. Favoritten var selvsagt Big Bang, og jeg ble meget positivt overrasket av Art Brut. Kent stilte med konfettikanoner og et meget langt ekstranummer som varmet hjertet. Mannen med den hvite hatten avsluttet en fantastisk kveld. Presidents var deilige. Vi sang peaches i regnet. Sharon Jones dro til med brown klassikere som varmet hjertet. This is a man's world! But it would be nothing without a woman or a girl! Jeg sovnet på madrugada.

Denne helgen har jeg vært på Slottsfjellet i hjembyen Tønsberg. Nye tre dager med fyll og fanteri, godt akkompanert av Magne og Trond. Kos som alltid:) Go Gol Bordella tok helt av, gjensyn med Kent kun en uke siden sist, DeLillos'85, Lukestar, National Bank, Superfamily, Kaizers, The Little Ones, Miracle Fortress (disse likte jeg godt), Operator Please, Annie (tyggegummipopp:p), Dum Dum Boys. Ikke galt:) Samt et fantastisk coverband på brygga som spilte Whiskey in a Jar og The River på request:p Fint, rett og slett!

Nå blir det jobbing og så får jeg prøve å trene vekk ølmagen;) Sneiks:) Gleder meg allerede til neste sommer!



Skal prøve å fikse litt fler bilder etterhvert:p

1 kommentar:

Jørgen sa...

for et bilde:)
karisma oses. mot normalt.