tirsdag 20. november 2007

Busy times!

Ok, jeg har vært dårlig på å oppdatere seneste tiden. Waaaay too much work, men men, sånn er livet. Har blitt kjent med en del britiske folk siste tiden, og det har gått mye i musikk og kunst:p Kanskje jeg valgte feil studie? Uansett, de har bra musikksmak og det liker jeg:) Gives room for good conversations!

Er for tiden veldig hektet på Klaxons, diverse remixes (trentmoeller, SMD, soulwax, etc.), Radiohead, Bloc Party og LCD Soundsystem.

Top 5:
Bloc Party - Flux
Radiohead - Idioteque (tørket støvet av denne gode gamle låta og elsker den virkelig!)
Justice vs SMD - Never Be Alone (genial remix, I love Simian Mobile Disco!)
Souvenirs - Architecture in Helsinki (sprint reklame, lightwriting og denne nydelige sangen i bakgrunnen!)
Klaxons - Gravitys Rainbow

Her er Flux av Bloc Party, love it!


Og for folk som liker radiohead og new order / joy division, så kan jeg friste med denne godbiten:


Og sangen jeg sovner til hver natt: Vakkert!


Det ble mye musikk:) men men... Skolen tar opp mesteparten av tiden selvfølgelig. Så jeg avslutter denne posten med litt "geekstuff" for de som er interessert (antar ingen!):p

Holdt en presentasjon om "Composing Music using Genetic Algorithms" forrige uke Presentasjonen kan lastes ned her: ga_and_music.pdf.

I dag holdt jeg et seminar om "Convergence in Asymptotic Systems", et sammenfattet paper kan lastes ned her: convergence_in_asymptotic_systems.pdf

What else is there? Jeg fikk 94%, 100% og 100% på de tre oppgavene jeg har hatt, så det er jeg veldig fornøyd med:)

Nå gjenstår to prosjekter, to oppgaver og et par kapitler til thesisen... nok å gjøre! For de som lurer på hva jeg skriver masteroppgave om, så kan dere lese en abstract her: thesis_abstract.pdf

Thats it for now:) Peace out!
Oh, det nærmer seg jul og bursdag og alle maser, jeg er dårlig på å ønske meg ting.... Men her er et par ting:
- Sopranos siste sesong
- Gavekort på platekompaniet
- Polaroid kamera
- EN haug med filmer, eksempelvis: (Grindhouse, Children of Men, A History of Violence, Monty Python Collection, Butch Cassidy and the Sundance Kid, Blade Runner, The Elephant Man, Blue Velvet, Dune, Citizen Kane, Apocalypse Now, Fight Club (can't believe I don't own this one...)
etc. etc. etc.
Og kamera-stuff, men det er altfor dyrt, så det får jeg nok kjøpe selv:) (I want a handy tripod!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gøy du legger ut pdf :)

klarte vel de to første.. :p

-håvard

Aleksander Stensby sa...

hehe, ja tenkte jeg måtte legge ut litt da vettu:) du har vel vært litt borti markov chains kanskje, så den convergence in asymptotic systems burde vel være interessant for deg;) men jeg tok ikke helt "klarte vel de to første.." ? :p

Anonym sa...

Mente jeg klarte å gjette riktig svar på de to første spørsmålene.. :p

-håvard